Trysil videregående skole

Hva er god veiledning?: en forskningsbasert innføringsbok om veiledning av nye lærere
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Hva er god veiledning?: en forskningsbasert innføringsbok om veiledning av nye lærere
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 371.102 L
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2018
Noter
  • Hva er god veiledning? Veiledning er avgjørende for at nye lærere skal lykkes i arbeidet sitt som lærere. Begrepet evidensbasert brukes om praksis der utøvelsen er basert på den beste tilgjengelige forskningen. Forskningsbasert kunnskap om veiledning er viktig for å kunne se kritisk på egen veiledning og på andres meninger om hvordan veiledning bør utføres. Forskning på veiledning kan bidra til forståelse, utvikling og utfordring av veiledningspraksiser. Dette er en bok om veiledning av nye lærere og som basert på nasjonal og internasjonal forskning presenterer kunnskap veiledere trenger. I boka har forfatterne samlet oppdatert kunnskap som kan være relevant for praksis og ikke minst for diskusjoner om hva som er god praksis. Når denne boka presenterer konkrete forslag til hvordan en kan veilede, er det ment som forslag basert på forskning og som innspill til diskusjon, analyse og vurdering av hva god veiledning er. Boka er skrevet for studenter i veiledningsfeltet og alle som jobber med veiledning av lærere. Eli Lejonberg er førsteamanuensis ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning ved Universitetet i Oslo. Merete Føinum er lærer og tidligere stipendiat ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning ved Universitetet i Oslo.
ISBN
  • 978-82-450-2470-8
Tilgjengelige
  • 1/1
Lånere på venteliste
  • 0 (0)
*00002118nam  22002531  4500
*00125897
*008180705s2018    no     ar         00nob 9
*015  $a150298751$bBokbasen AS
*019  $bl
*020  $a978-82-450-2470-8$bh.
*025  $a9788245024708
*040  $aBokbasen AS
*0820 $a371.102$zh$223/nor
*090  $c371.102$dL
*096  $a371.102 L
*10010$aLejonberg, Eli$d1982-$jNO$0(NO-TrBIB)1470399610157$8f
*24510$aHva er god veiledning?$ben forskningsbasert innføringsbok om veiledning av nye lærere$cEli Lejonberg og Merete Føinum
*260  $aBergen$bFagbokforl.$c2018
*300  $a200 s.$c24 cm
*520  $aHva er god veiledning? Veiledning er avgjørende for at nye lærere skal lykkes i arbeidet sitt som lærere. Begrepet evidensbasert brukes om praksis der utøvelsen er basert på den beste tilgjengelige forskningen. Forskningsbasert kunnskap om veiledning er viktig for å kunne se kritisk på egen veiledning og på andres meninger om hvordan veiledning bør utføres. Forskning på veiledning kan bidra til forståelse, utvikling og utfordring av veiledningspraksiser. Dette er en bok om veiledning av nye lærere og som basert på nasjonal og internasjonal forskning presenterer kunnskap veiledere trenger. I boka har forfatterne samlet oppdatert kunnskap som kan være relevant for praksis og ikke minst for diskusjoner om hva som er god praksis. Når denne boka presenterer konkrete forslag til hvordan en kan veilede, er det ment som forslag basert på forskning og som innspill til diskusjon, analyse og vurdering av hva god veiledning er. Boka er skrevet for studenter i veiledningsfeltet og alle som jobber med veiledning av lærere. Eli Lejonberg er førsteamanuensis ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning ved Universitetet i Oslo. Merete Føinum er lærer og tidligere stipendiat ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning ved Universitetet i Oslo.
*650 0$aLærerrollen$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aVeiledning$2Bokbasen AS$9nob
*70010$aFøinum, Merete$d1968-$eforf.$jNO$0(NO-TrBIB)10013313$8f
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig Trysil vgs Biblioteket371.102 L