Trysil videregående skole

Klasseledelse
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Klasseledelse
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 371.102 N
Klassifikasjon
Emne
Serie
År
  • 2012
Noter
  • Dette heftet handler om lærerens ledelse av klasser og undervisningsforløp. Det er lærerens ansvar å lede klasser og undervisningsforløp på en hensiktsmessig måte som gir eleven et godt læringsutbytte. Lærere som klarer dette, fremstår som tydelige voksenpersoner. De er samtidig interessert i elevene og har et godt og nært forhold til dem så de opplever å bli likt og anerkjent. Slike lærere motiverer elevene til en god arbeidsinnsats. De skaper ro og forutsigbarhet i undervisningen, de er engasjerte og støttende, og det er ingen tvil hos elevene om hvem som har ansvaret eller bestemmer. Dette heftet kommer inn på: ? Lærerens utøvelse av ledelse? Klasseledelsens betydning for elevenes læring og atferd? Hva er lærerautoritet?? Det asymmetriske forholdet i pedagogisk ledelse? Praktisk ledelse av klasser og undervisningsforløp, inkludert konflikthåndtering
ISBN
  • 978-82-05-42313-8
Tilgjengelige
  • 1/1
Lånere på venteliste
  • 0 (0)
*00002107nam  22003491  4500
*00124935
*008190704s2012    no     ar         00nob 9
*019  $bl
*020  $a978-82-05-42313-8$bh.
*025  $a9788205423138
*0411 $anob$hdan
*0820 $a371.102$zh$223/nor
*096  $a371.102 N
*10010$aNordahl, Thomas$d1958-$jNO$0(NO-TrBIB)90362589$8m
*24010$aLæreren som leder af klasser og undervisningsforløb
*24510$aKlasseledelse$cThomas Nordahl
*260  $aOslo$bGyldendal akademisk$c2012
*300  $a61 s.$bill.$c21 cm
*440 0$aDette vet vi om
*520  $aDette heftet handler om lærerens ledelse av klasser og undervisningsforløp.   Det er lærerens ansvar å lede klasser og undervisningsforløp på en hensiktsmessig måte som gir eleven et godt læringsutbytte. Lærere som klarer dette, fremstår som tydelige voksenpersoner. De er samtidig interessert i elevene og har et godt og nært forhold til dem så de opplever å bli likt og anerkjent. Slike lærere motiverer elevene til en god arbeidsinnsats. De skaper ro og forutsigbarhet i undervisningen, de er engasjerte og støttende, og det er ingen tvil hos elevene om hvem som har ansvaret eller bestemmer. Dette heftet kommer inn på: ? Lærerens utøvelse av ledelse? Klasseledelsens betydning for elevenes læring og atferd? Hva er lærerautoritet?? Det asymmetriske forholdet i pedagogisk ledelse? Praktisk ledelse av klasser og undervisningsforløp, inkludert konflikthåndtering
*574  $aOriginaltittel: Læreren som leder af klasser og undervisningsforløb
*650 0$aUndervisningsmetodikk
*650 0$aLærerrollen
*650 0$aGrunnskolen$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aGrunnskolen
*653  $aKlasseledelse
*70010$aKeeping, David$d1952-$eillustr.$jNO$0(NO-TrBIB)99036249$8m
*70010$aHemmer, Kirsten$d1952-$eovers.$jNO$8f
*90010$aHemmer, Kirsten J.L.$zHemmer, Kirsten Jannike$jNO
*90010$aHemmer, Kirsten$zHemmer, Kirsten Jannike$jNO
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig Trysil vgs Biblioteket371.102 N